Co dělá product manager

Produktový manažer, Product Manager či produktový specialista má na starost svěřené portfolio produktů, analýzu trhu a tvorbu strategie svěřené značky.

Náplň práce

  • péče o produktové portfolio firmy
  • řízení produktové řady
  • spoluvytváření obchodních plánů
  • spoluvytváření marketingových komunikačních strategií
  • návrhy, tvorba a spouštění nových produktů
  • příprava produktových materiálů
  • školení obchodních reprezentantů
  • koordinace klíčových projektů
  • sledování trhu a nových příležitostí
  • vyhodnocování efektivity

Pracovní nástroje

Mezi pracovní prostředky patří výpočetní technika, komunikační zařízení a běžné kancelářské prostředky.

Osobnostní vlastnosti

Product Manager by měl být člověk s analytickým a logickým myšlením, s komunikačními a prezentačními dovednostmi. Často se jedná o člověka s vysokoškolským nebo středoškolským vzděláním v oboru management, podnikání a ekonomika nebo ekonomie.