Slovensko chce přitáhnout zaměstnance. Oproti Česku mají více benefitů

5.jpg

Firmy lákají své potencionální zaměstnance na nejrůznější benefity, úlevy a výhody. V současné době probíhá metaforický souboj mezi českými a slovenskými společnostmi, které chtějí přitáhnout zaměstnance právě k jejich firmě. Není divu, když Česká republika zaznamenává neutuchající příliv pracovních sil. Slovensko se snaží na tuto situaci reagovat většími výhodami, které novým zaměstnancům nabízí. V průměru nabízí slovenské společnosti až o tři benefity více.

Každá země však sází na jinou formu výhod. Slováci dávají přednost hmotných benefitům jako je služební mobil, stravenky či vzdělávání. Česko vsází na nehmotné výhody, jako jsou penzijní a pojistné služby.

Slovensko se, oproti Česku, vyznačuje mnohem jednotnější nabídkou, kde vedou již zmíněné služební telefony a stravenky. Ostatní výhody jsou poskytovány v mnohem menší míře. Česko je v poskytování benefitů různorodé a tak si mohou uchazeči volit mezi firmami i podle tohoto kritéria.

V České republice se, zřejmě s nestále narůstajícím hrozbou důchodové reformy, projevuje největší zájem o výhody v oblasti životního a penzijního připojištění. Na Slovensku tyto služby v měřítku oblíbenosti zaujaly až sedmé místo. Češi a Slováci se každý zaměřují na jinou složku a doufají, že právě svými benefity přitáhnou potřebnou pracovní a kvalifikovanou sílu.

České firmy zaujímají spíše pragmatický přístup, kde se snaží firmu co nejméně ekonomicky zatížit a zároveň nabídnout pracovníkům jisté výhody. Slovenské firmy se více orientují na pracovníky a výhody rozdělují s trochu větším emotivním zabarvením. Není se také co divit, když se kvalifikovaní odborníci stahují do Česka ,kde se většinou usazují na trvalo. Slovensko tak využívá vlastní zbraně. Jak už jsou účinné se dá jen těžko prokázat.